Min Häst

onsdag 7 mars 2012

Clara, en stor flicka.

Sedan tidigt i höstas har jag tagit Clara till toaletten innan jag ska lägga mig. Vissa kvällar har varit tuffare än andra då jag får bära ner henne till nedervåningen. Vi har nämligen bara ett badrum och det är på nedervåningen. Peter försökte ett par gånger att ta henne på toaletten men hon flippade bara ut. På natten är det bara jag som gäller. Tråkigt men sant.
De senaste veckorna när jag har varit lite sämre både i influensa och allmän värk i kroppen så har jag testat att inte ta henne på toaletten. Man måste ju kolla av då och då om hon klarar av att sova hela natten utan olycka.
Vi hade en olycka i min säng för ett tag sen. Clara blev knappt blöt men jag..... Ack ack.
Fast nu har Clara varit så duktig och inte kissat i sängen på säkert en vecka. Jag sover lite dåligt när hon kommer in till oss men det får jag ta. Är så stolt över henne. Hon har till och med vaknat en sen kväll av att hon var kissnödig. Det har aldrig hänt förr.

Så min lilla Clara börjar bli en stor tjej. Till på köpet fyller hon år snart. Ja, det gör Hugo också. Tre dagar mellan dem. :)


1 kommentar: