Min Häst

lördag 3 mars 2012

Sjukdom ut och våren in....

Då har Hugo klarat av vattkoppor. Det var inte lätt för honom. Vi fick inte sätta på kylbalsam eller något annat och inte tyckte han om Tavegyl heller. Sen tyckte han att det mer gjorde ont än kliade. Huvudvärk hade han nästan hela tiden också.
Clara däremot fick inte vattkoppor utan hon fick hög feber i ett par dagar sen hade hon låg temp i nästan en vecka.
I onsdags kväll blev Stina dålig. Hon mår fortfarande dåligt och hörs knappt något. Jag blev riktigt dålig för första gången på flera flera år. Brukar aldrig bli merän lite snuvig och lite ont i halsen ett par dagar. Peter däremot har inte blivit dålig, än.....

Clara och vattkoppor finns det risk för att de blir ett par i samma veva som hon fyller år eller lite innan. Mindre kul men vad gör man.

Idag och även igår har vi ju haft ett underbart väder. Vissa pratar om att det ska komma snö i början på nästa vecka men det vill jag inte. Det är så skönt och härligt att känna solstrålarna mot en och även kunna ha altandörren öppen. Jag bara njuter och barnen njuter. De har varit ute och lekt en lång stund. :)

Jag och Hugo var ute och tittade på våra snödroppar. Det hade blivit ännu fler så vi tog kort på dem.



Vi får hoppas att jag inte har riktigt lika ont i kroppen i morgon.
Barnen vill till lekplatsen och Peter ska titta på skidor minst
halva dagen. Det är skid-VM nu så han sitter mest framför tv-n nu.
Det tråkiga är att jag inte delar detta intresse som han har. Så jag
stör mig en hel del vissa dagar på att det är så mycket skidor.

Trevlig lördag kväll alla.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar