Min Häst

torsdag 26 januari 2012

Lycklig mamma!

Idag är jag en lycklig mamma till en flicka på 13 år.
Stina har fått börja på en ny skola i en ny kommun. I den klass hon nu går i känner hon en tjej sen ca 7 år tillbaka. Hon har blivit mycket vänligt emottagen av både elever och personal. Stämmingen på skolan var fantasktisk anser jag och Stina håller med.
Visst, hon måste pendla med buss för att komma dit. Och det är med ca 1,4 mil till den andra orten Hörby. Skolan heter Frostaskolan.
Skolans rektor berättade att deras mål är att bli den bästa skolan i Skåne. Wow, den rektorn gillar jag.
Deras motto är:

"De e coolt å va stude!

Översättning: Det är coolt och vara en plugghäst.

Alla elever och personal är helt inne på samma spår. Fantastiskt!

Ser ni så lycklig jag är??






Kram på er alla!

4 kommentarer:

  1. Varför har hon bytat skola?

    SvaraRadera
  2. För att det var problem på den andra skolan. Hon mådde mycket dåligt av det. Det påverkade henne på flera sätt.

    SvaraRadera
  3. Gud va skönt för er/ henne! Så glad för er skull! Men hur kommer hon dit?? Går väl ingen skolbuss dit?Kram

    SvaraRadera
  4. Vi får betala busskort själv. Så får åka buss fram och tillbaka varje dag. Men det gör hon med glädje för att slippa gå i den gamla.

    // Kram

    SvaraRadera