Min Häst

onsdag 24 augusti 2011

Kvällar är inte roliga i detta huset!

För tillfället är det Clara som gör det tråkigt. Hon är inne i sin trotsålder och är som värst när hon ska sova faktiskt. Eftersom vi håller på att göra om här i huset. Stina ska få ett rum på nedervåningen och Clara ska ha Stinas nuvarande. Detta betyder att Clara har sin säng inne i Peters och mitt rum.
Ena stunden ska hon ligga i sin säng nästa i vår och sen tillbaka till sin. Hon ska ha nalle, inte ha nalle m.m.. Eftersom hon sen vill att det ska vara mamma som ska läsa saga och natta så blir det jag som får ta detta virrvarr nästintill varje kväll. Hon kan säga på dagen att pappa ska läsa för mig idag men när det väl är dags att gå upp så: Mamma, du ska läsa för mig.
Visst är det mysigt att läsa för henne men det är så så drygt att sitta hos henne när hon ska fara runt på detta viset. Det går inte att få henne till att somna själv i sin säng och ha mig utanför rummet. Det har funkat ett par gånger för Peter men inte mig.

Känner att jag bara måste gnälla lite. Det driver mig till vansinne vissa kvällar och jag är på så dåligt humör när jag kommer ner. Känns inte bra kan jag säga.

Nu sover Hugo och Clara i alla fall. Stina sover väl inte nu när hon är på läger. De ska väl vara vakna halva natten. Vem vet inte hur det är att vara tonåring. :)


Nu ska jag sova i alla fall.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar