Min Häst

söndag 19 februari 2012

Denna veckan!

Igår var det ju inget trevligt väder. I alla fall inte i Skåne. Det var sånt smått fint regn (vi brukar säga).

Som vissa vet så har vi bilen på verkstan för jag körde ju på ett vildsvin för ett tag sen.

De ringde ca en vecka innan vi skulle lämna in den och gav oss tiden. Bilen lämnades in i måndags den 13 februari. Vi trodde att vi skulle få tillbaka bilen på onsdagen eller torsdagen. Det var ju ingen plåt som var skadad. Peter ringde på torsdag eftermiddag och frågade om bilen. Då fick vi svaret att de hade inte fått in alla delar och den sista delen får de in på tisdag den 21:e. Vaaa???? Så bilen får vi någongång i mitten slutet på nästa vecka. 2 veckor! Urdåligt. Är så så så förbannad.
Det är ju så att jag dels inte fixar att vara ute och gå hur mycket som helst pga min Fibromyalgi. Visst är jag så att säga vältränad kan jag gå en del men inte hur mycket som helst. Så det där med att vara tränad. Det är jag inte just nu. Det har varit så väldigt mycket under hösten att jag sällan kunde göra valet att gå med barnen till skola och dagis. Det var att åka till Lunds Lasarett med Stina en till två dagar i veckan, jag hade min aktivitet i Lund två dagar i veckan m.m.
Alltså står jag här och är otränad. I tisdags var det mycket gående. Först gick jag med Clara till dagis och sen hem för att duscha. Sen ner till Hugos skola och ha möte med hans rektor, fröken och skolans resursfröken. Sen var vi ju tvungna att gå hem igen ju. ;)
Kan ju säga att den kvällen började mitt onda i kroppen. Onsdagen fick jag skjuts till Hugos skola av en mamma till Hugos klasskamrater. Tusen tack Anna. <3 Hon hjälpte mig att hämta honom också. Är så oehört tacksam. Torsdagen ville jag inte besvära Anna med detta uppdrag plus att jag hade så förskräckligt ont i kroppen och kunde knappt röra mig. Så jag fick göra det hemska valet att behålla barnen hemma från dagis och skola. Jag vet, så får man inte göra, men vad skulle jag göra. Kunde ju inte ens fixa mig själv iordning. Hur skulle jag då kunna ta den dagliga konflikten med Hugo och Clara!?!.
Fredagen var en mycket bättre dag. Vi fick låna Peters brors bil över dagen när hans fru var på jobbet. Tusen tusen tack för det. Jag kunde köra iväg båda barnen, kunde handla inför helgen. Så himla skönt.
Förstår ni mitt behov av bil??
Förra våren då gick jag med barnen till skola och dagis men jag hämtade dom med bilen. Fixar alltså inte två gånger.
Detta var nästan hela vår arbetsvecka. Det hände mer och jag gjorde mer än detta så klart. Men kan ju inte redovisa för varenda detalj.

Men det var ju inte det jag ville berätta. Det jag ville berätta gör jag i ett annat inlägg. Måste göra lite annat först.

Här får ni en bild på mina fina småfisar när de tittar på tv.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar