Min Häst

måndag 13 februari 2012

Dessa morgonar.

De tar kol på mig. Hugo vill inte komma igång på måndagar. Visst det är väl inte så ovanligt men det är så jobbigt att hålla på och tjata på honom. Hjälper inte mycket heller. Idag skulle vi lämna bilen på lagning och det har jag berättat för honom i helgen. Det gjorde jag i förhoppning att det skulle gå lättare idag. Men icke. Han ville inte ta bussen hem eller få skjuts av en väninna till mig heller. Han känner henne mycket väl och buss brukar han vilja åka. Fattar inget. Till sist lyckades Peter få till att: Peter skulle dra Hugo i pulkan till skolan.
Där skulle vi möta upp dem så Peter kunde gå till bussen för att ta  sig till Malmö.
Clara var inte den lättaste heller att ha att göra med, men det är ju inget nytt. Hoppas hon hittar tillbaka till sin duktiga och lite självständiga Clara. :=)
Just nu ligger hon i soffan och tittar lite på tv. Hon har varit så gnällig nu på morgonen. Hoppas det släpper under dagen. Vi ska ju gå och hämta Hugo i skolan. Tur vi har vagnen kvar.

Oj vilket svammel jag har gjort här. Men det får ni ta.

Förresten så har jag skickat ett mail till min husläkare och berättat hur dåligt jag mår av den nya medicinen. Har så dåligt samvete för mitt dåliga humör och tålamod mot barnen och Peter. Är även extremt trött hela tiden. Detta håller inte.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar