Min Häst

söndag 19 februari 2012

Utflyktsdag igår.

Igår var familjen och en väninna till mig och hennes son på bio tillsammans. Sonen och Hugo har gått på dagis tillsammans och det är där vi har lärt känna varandra.
Eftersom vi inte har någon bil så fick vi ta tåget. Det är ju ett äventyr för barnen.
Vi hade dock inte vädret på vår sida. Hur tråkigt är det inte att vara ute och gå i smått fint regn och bli dyngsur. Jag blev våt igenom min jacka. Det räckte inte med att det regnade utan det blåste också. Brrrr. Vad kallt och vått det var.
Väl på bion så fick vi hänga upp våra jackor så de kunde torka lite innan det var dags att bege sig igen.
Filmen vi såg var "Mästerkatten". Barnen och vi tre vuxna var mycket nöjda med filmen och även godiset vi hade.

Kan ju säga att Peter och jag var mycket nöjda med oss själva efter detta äventyr till Lund. Första gången vi har gjort så här mycket när vi har åkt tåg. Och Clara var rätt mycket mindre förra gången.
Detta ska vi nog kunna fixa fler gånger. Hoppas bara att det blir finare väder då.

Nu är det Sportlov den kommande veckan och då får vi ju hitta på något roligt. Det kommer att bli Skånes Djurpark som ligger här utanför Höör. Eftersom vi inte får bilen förrän slutet på veckan så kommer jag och barnen att få ta bussen upp. Det ska säkert gå bra. Det blir bara Hugo, Clara och jag. Stina ska hitta på en massa roliga saker med kompisar och Peter går sin kurs i Malmö. Vem vet, vi kanske får med oss någon som vill gå med oss.


Här kommer en bild på Clara som Hugo har tagit.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar